Zondag 31 mei was La Prime met een grote vertegenwoordiging in Nijmegen aanwezig voor het afsluitende toernooi van het Waal en Rijn circuit. Dit keer waren er ook een flink aantal jonge en oudere schermers uit onder andere Alkmaar, Amsterdam en Amstelveen, wat de tegenstand flink zwaarder maakte. Er lagen maar liefst 10 lopers uit in de kleine zaal zonder ramen, waardoor de temperatuur snel omhoog ging.
Bij de allerjongsten streden Tygo en Lola in de categorie U10. Beide hebben dapper gevochten en Tygo heeft zelfs een hele goede 6de plek gehaald, maar viel helaas net buiten de medailles. Bij de U12 gingen Kaleb, Edse en Dénes het strijdperk in. Edse en Kaleb kwamen na een moeilijke voorronde bij elkaar in de onderste poule, maar Dénes wist uiteindelijk een prima 7de plek te pakken met zijn typische schermstijl.
Bij de U14 deden Freya en Aveed mee. Ondanks een nette voorronde wilde het voor Aveed niet zo lukken, maar Freya was eigenlijk prima bezig en positioneerde zich als 13de in het eindklassement.
Bij de senioren in de middag was de zaal al flink opgewarmd en het zuurstofniveau navenant gedaald, waardoor de partijen op verschillende manieren lastig werden. Dat er een aantal topschermers uit Amsterdam meededen was op zich leuk, maar vanwege de systematiek van indeling heeft de rest daar niet zoveel van gemerkt, behalve dat er nu een aantal schermers meededen met de A-, B-, etc. poules die normaal in de hoogste poule zouden zitten. Maar met 12 deelnemers uit Wageningen drukten we een goede stempel op het toernooi.
Aan de bovenkant wist Remco zich te handhaven met een goede 5de plek, net boven zijn broer. Daaronder kwamen Timo (14), Jasper (16), Jurriaan (18) en Kai (22), allemaal mooie middenmoters in een seniorentoernooi. De hekkensluiters, beginnend met Andrea op plaats 30, gevolgd door Sarah, Vera, Thijler, Sara, Camille en Vlinder, hadden allemaal een gezellig toernooi. De F-poule voor de onderste plekken bestond ook helemaal uit La Prime schermers, waardoor de druk en spanning er daar zeker af was.
Het Waal en Rijntoernooi is zoals altijd een gezellig toernooi waar iedereen op zijn niveau een mooi aantal wedstrijden kan schermen. La Prime gaat hier niet naartoe voor de winst, maar om te leren en leuk te schermen. In de overall bokaal heeft La Prime dan ook een mooi aantal punten gehaald, maar het was wel bijna de helft van het aantal punten van Nijmegen en Kleve. Dit toernooi was weer een leuk opstapje naar NK en NJK in de komende weken.


